Nie jest odkryciem, iż największą sympatią przedsiębiorcy darzą centra dużych miast. Już od czasów starożytnych handel kwitnął na rynkach i ruchliwych ulicach miast- i tak zostało do dziś. Niewątpliwym liderem pośród polskich miast jest Wrocław- z nasyceniem przestrzeni centrów handlowych o wartości przekraczającej 600 mkw na 1000 mieszkańców.
Co jednak zaprasza przedsiębiorców do właśnie tego miasta?
Wrocław to miasto wojewódzkie, o liczbie ludności wynoszącej 637 683 osoby, niemal milion gdy doda się liczbę ludności z terenów podmiejskich. Czwarte pod względem wielkości w Polsce, o powierzchni niemal równej powierzchni Łodzi.
Zabytkowa architektura miasta łączy się z nowoczesnością, nadając mu niezwykły charakter. Ilość ośrodków kultury, a także ich popularność ściąga tysiące osób do Wrocławia. Wiele młodych ludzi z Polski- ale też spoza niej decyduje się podjąć studiów właśnie tu- ich liczbę szacuje się na około 115 tysięcy.
Już tego roku, jesienią, w centrum miasta ma zostać otwarte centrum handlowe- Wroclavia. Ta ogromna inwestycja niewątpliwie przyciąga już wielu przedsiębiorców. Ma znaleźć się w niej największe kino w całym mieście. Dodatkowo, do użytku zostanie oddane 7 tysięcy mkw przestrzeni biurowej. Co więcej, na strefę kulturalno- rozrywkową poświęcono aż 18% przestrzeni nowego centra. Czego jeszcze można się spodziewać? Przewidziana została przestrzeń dla konsumentów w której będą oni mogli całkowicie nieodpłatnie naładować telefon czy laptop. Będzie to zapewne sporym ułatwieniem dla posiadaczy smatphonów, którzy zdecydują się na zakupy z pomocą specjalnej aplikacji na telefon. Powstanie też pierwsza we Wrocławiu Aleja Smaków.
Oby Wrocławianie i Wroclavia pomimo tak wielkiej, jak dotąd, ilości konkurencyjnych centrów handlowych znaleźli wspólny język.